گشت و گذاری در جواهرده؛ نگین مازندران
نوشته شده توسط : hsi

 ,روستای جواهرده کجاست,راه جواهرده

جواهرده یکی از منطقه های بسیار زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است

 

همه ما از گشتن در کشور خود لذت زیادی می بریم. مخصوصا اگر این مناطق دست نخورده و بکر باشند. در این قسمت پیشنهاد بسیار خوبی را به شما برای سفر می دهیم تا در آن سفر بسیار لذت ببرید. نام مکانی که به شما معرفی خواهیم کرد جواهرده است که محله بسیار خوش آب و هوایی است که در یکی از مناطق رامسر قرار دارد. مکانی که بسیار هوایی مطبوع و محلی دل نشین دارد و خاطره خوبی را برای شما و خانواده شما به همراه دارد.
 
موقعیت مکانی
جواهرده یکی از منطقه های بسیار زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است. جواهرده مانند دیگر روستاهای استان مازندران زیبایی های وصف ناپذیر و بسیار زیادی دارد که می توان از آنها به عنوان شاهکارهای خلقت یاد کرد، این روستای باصفا و پرانرژی در 26 کیلومتری رامسر قرار دارد.

مسیر دسترسی به جواهرده
جاده دسترسی به جواهرده از غرب رامسر شروع می شود و در تمام طول مسیر با شیبی تند در کنار دره و رودخانه باصفای صفارود ادامه دارد. با عبور از میان کوه های مشجر و در امتداد رودخانه صفارود، نوع پوشش گیاهی تغییر می یابد و از تراکم درختان کاسته می شود.


جواهرده در تغییرات فصول
روستای جواهرده  از جاهای دیدنی شمال ایران می باشد که در فصل گرم تابستان به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع مورد استقبال زیاد گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد و امکانات اقامتی در این منطقه نیز باعث افزایش میزان گردشگری برای گردشگران می شود. روستای رویایی ما علاوه بر زیبایی های فراوان طبیعی از نعمت چشمه سارهای قدیمی نیز برخوردار بوده است.
 
این روستا در زمستان به دلیل سرمای بسیار زیاد و بارش سنگین برف دارای کوه های پربرفی است که زیبایی خیره کننده و چشمگیری دارد. حرکت به سمت روستا و اقامت در آنجا بسیار مشکل است و اغلب در این فصل گردشگری و اقامت بسیار کم می شود.

 ,روستای جواهرده کجاست,راه جواهرده

جواهرده مانند دیگر روستاهای استان مازندران زیبایی های وصف ناپذیر و بسیار زیادی دارد

 
پوشش گیاهی
اطراف جواهرده، پوشش گیاهی از جنگلی به چمن زار و بوته زار تغییر می کند و در همین نقطه در دامنه کوه های پربرف «سماموس» روستای ییلاقی و سنتی جواهرده با طبیعت زایدالوصفش خودنمایی می کند. این منطقه در هر چهار فصل سال زیبایی خاص و مثال زدنی خود را دارد.
 

 

جواهرده منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبز و بلندبالا است که نیمی از سال با بارش سنگین برف، از برف پوشیده و در فصل تابستان از هوای بسیار مطبوع و دل پذیر برخوردار است. این منطقه رویایی، شاهکار طبیعت و نگین کوه های البرز به شمار می رود که از 3 جهت در محاصره کوه قرار دارد. این منطقه با وجود فاصله کم از دریای خزر، در ارتفاع قابل ملاحظه ای از سطح دریا که حدود 2 هزار متر است قرار دارد.

جاذبه طبیعی
این منطقه از کوه های مرتفع و زیبا برخوردار است که معروف ترین کوه های آن عبارت اند از؛ سرخ تله (بخش شرقی قله سماموس) و اژک سه براره رژه (رجه). همچنین در بین این کوه ها مرتفع ترین این قله ها، قله سرخ تله است. لپاسر با چشمه های معروف و درمانی آن و سماموس و مقبره شاه یحیی کیایی بر چکاد قله سماموس که دارای یخچال های دایمی است و از جاهای دیدنی و جذاب روستای جواهرده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: